dinsdag 8 maart 2011

Tuin der Lusten





ik droom mezelf de tuin der lusten in
temidden van het aardse paradijs
en de muzikale hel
me niet bewust van zonden
niet wetend dat er straf zal zijn
en ik voel me vrij

luchtbel aan aardbei ontsproten
liefdesnest dat geen bed behoeft
de last van zwaartekracht
wordt niet gevoeld
ik geef me over aan luxuria

dieren -in een bonte stoet-
dragen naakte ruiters
stieren geiten gieren
luipaarden en ezels
zijn net zo echt als de eenhoorn
die met mij op zijn rug
rondjes om een vijver loopt
en ik zie jonge vrouwen
met vogels op hun haren
badend in lust en liefde

appel drijvend in water
het vruchtvlees is een vrijend paar
schelp gevuld met trouweloos
gedragen door bedrogen man

labyrint van wellust
vijver vol ontuchtigen
grote bol in grijs en blauw
fontein van overspel

ik droom mezelf de tuin der lusten in
ik min en word bemind
ik heb geen lust maar ben het
bevrediging valt mij ten deel
niet één maar vele malen

en op de grens tussen slapen en waken
zag ik die ene man met kleren aan
maar voor ik vragen kon wie hij was
verdween ik in de dag


© Ineke Wolf

3 opmerkingen:

  1. Dat was een heftige droom die het waken wakker schudde. Dan verdwijnt de herkenning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige beschrijving van verlangen, het zou Hieronymus (on)deugd hebben gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als man zijn mijn dromen een stuk minder gecompliceerd. Daarin is 1 x vaak ook al voldoende ;-)

    Top dat je op een dag als deze je dromen met ons deelt.
    Ik vond het leuk om mee te mogen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen